Misi rahsia

Hari cuti macam ni mulalah rasa nak mengemas apa yang patut. Jadi, cepat-cepat buat sementara angin rajin datang. Hairan betul saya, almari ni sesak je, tapi baju yang suka pakai macam tak banyak. Apa lagi, tadi, saya masukkan beberapa helai baju Papa N yang saya memang pasti dia dah tak nak pakai ditambah dengan baju-baju saya ke dalam plastik. Haha.. tapi belum dibuang lagi. Tengoklah esok, bila orang tu dah pergi ke pejabat, saya mulakan operasi rahsia.

Bukan takutkan suami. Tapi yang sebenarnya saya malas nak memahami sikap dia yang ni. Suka nau simpan benda yang tak pakai lagi. Menyemak almari saya je. Padahal kalau saya buang(sebelum ini) dia tak perasan pun ketiadaan benda tu. Kalau buang depan dia, pasti kena ceramah. Pernah saya asingkan baju-baju Nazif yang dah comot sangat, lepas tu buang. Dinampaknya, tahan jelah telinga.. pelik betul....takpe, anggap je beza sikap antara manusia.

Esok ya.. tunggu...misi rahsia ku..

Comments

  1. AN..acik pun dah siap semalam sebab baju semua elok lagi..acik dah hantar masuk tong untuk baju2 terpakai yang ada di jj tu

    ReplyDelete
  2. akak pula suka asingkan baju2 terpakai n penuhkan kabinet, nak buang sayang, bercinta cintun tau, sib baik baju kakak n si teruna anak kawan muat, bagi jer kat dia..

    ReplyDelete
  3. selalu akak dengar org laki mcmtu kan..arwah suami akak dulu pun macam tu hehe

    akak ada bertimbun baju yg dah mengecik..elok2 lagi mslhnya nk bagi kat sape sebab baju2 akak tu kecik2

    ReplyDelete
  4. knor tya dulu nak lagi ke tak nak..bila tak nak simpan n bagi pd orang..kebykkannya yg masih elok dan dia sayang..tapi tak muat pakai..

    ada juga yg buang..mcm buku bg kat sekolah..

    ReplyDelete
  5. hehe...buat je la apa yg rasa patut AN!

    ReplyDelete
  6. baju sape yg banyak tu?klu org perempuan normallah setiap kali nk keluar memang asyik tak de je baju dan tdg yg nak dipakai.betul tak?klu baju papa n pandai2 la psiko dia...cakap lah dgn dia setahun dah tak sentuh pun baju ni.pejamkam mata dan buang aje lah..tak pun klu baju yg elok kemas elok2 bawa balik kg bagi kat orng yg susah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takdelah banyak sangat tapi adalah juga sikiy2 campur semua 3 beranak jadi banyak juga yang agak boleh dibuang.. yang naim boleh simpan lagi utk nazif pakai

      Delete
  7. hehe..biasa r org lelaki ni..kdg2 kita x faham..
    tp baik akak derma kat org..or ltk dekat pungut smpah..mesti org sampah ambik kan..lgpon bju msti elok..cuma x pakai kan..

    moga misi akak suskses

    ReplyDelete
  8. Eh, macam sama je mondus operasi kita untuk clearkan rumah! Tapikan Hubbydearie tak kisah. Cuma kalau masih boleh pakai disuruhnya letak kat mana-mana biar orang ambil. Kalau teruk sangat, buat kain buruk. Sebenarnya kita ni pun memang ada je baju favorite yang nak pakai berulang kali tanpa jemu. Tapi bila anak-anak buat mulalah ketap bibir rasa nak marah je pakai pakaian yang sama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga kan. Saya sokmo marah Naim, suka nau pakai baju yg usia 2 tahun kalau malam. Selesa agaknya. Kalau ada je siap basuh, mesti dia nak pakai baju2 yg lama..

      Delete
  9. rimas jugak la kan klu benda yg tak dipakai menyemak je dalm almari..buat je la apa yg patut..klu papa n tak sedar lagi senang buat projek.huhu

    sy pun jenis yg sentimental value tau..suka nau simpan segala mak nenek, syg nak buang..tp klu sesekali kemas tu mmg ada saja la habuan tong sampah

    ReplyDelete
  10. Sayang nk buang la tu.. Hihihi. Baju yg elok kdg2 tersorok sbb jarang pakai. Biasalah tu..

    ReplyDelete
  11. Btl aisy , org laki ni pelik ckit , cth suami suar levis dia ms bujang yg dah tak muat , tak bg kt org , alsn nye nnt ank blh pkai ...hihi , slmat mengemas dan bercuti ye aisy

    ReplyDelete
  12. saya dgn suami, saya pulak yg sayang .hihi
    tapi ada juga kalau dh x tahan nengok, saya pergi hantar je jat tong dlm jj tu..

    ReplyDelete
  13. haha...bab ni OKje pun pening AN....... banyak baju yg tak pakai dah tapi OKje sayang nak buang. Pak Jilap pulak dia tk kisah....buang ajelah dah lama katanya....
    Tak buang cukup menyemakkan alamari dan bilik, rimas nengoknya....dia biar orang tolong buang tak pe kita tak perasan hehe

    ReplyDelete
  14. hahahahah. mana2 yg comot tu, saya buat kain buruk. utk lap2. kira pakai buang la. nak buang terus, sayang jugak!

    tak yah basuh2 dah. kotor... kita tong sampah kan!

    ReplyDelete
  15. baju yg dah buruk atau koyak akak buang je,yg masih elok tp tidak dipakai akak asingkan mana tau bole diberi pada yg memerlukan..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1