Mee lovers

Naim ni memang peminat mee. Sarapan pagi ni banyak betul dia makan mee goreng yang saya buat. Ingatkan dia akan makan sebahagian, tapi habis satu pinggan kecil tu dimakannya. Lepas tu dia minta lagi dua suap mee yang berada dalam pinggan saya. Dah lebih dua minggu tak buat mee goreng agaknya, tu yang beriya dimakan mee ni.

Agaknya Naim ni macam kawan saya, Kak Ma, memang minat sangat makan mee. Pernah masa semasa jamuan di sekolah, kami dijamukan dengan nasi lemak dan cikgu yang vegetarian disediakan untuk diorang setalam mee goreng. Kak Ma ni ambil mee goreng, lalu kena tegur dengan cikgu yang tengah vegetarian, takut tak cukup. Kawan saya ni terus jawab, "maafla, saya ni mee lovers, kalau ada mee je saya memang kena makan". Haha.. kelakar juga tapi banyak mee goreng tu sebenarnya, memang lebih kalau setakat 7 orang makan.

Tapi, jangan buat hari-hari. Tahu juga budak ni jemu. Tak makan nanti.

Pinggan ni untuk mama dan papanya. Timun tu separuh Naim yang makan.

Comments

  1. Pasti Mama Nain masak sedapkan..

    ReplyDelete
  2. Eh samalah saya pun sarapan mi goreng hari ni tapi beli laa...Kebelakangan ni saya asik makan mi goreng je, entah kenapa entah padahal saya kurang gemar makan mi goreng sebenarnya..

    ReplyDelete
  3. Hihihi...sape tu yg xmalu curi vegeterian punye....sory ye kwn2 yg vege...;p
    P/s naim nti dh besar jgn jd mcm auntie ma ye;)

    ReplyDelete
  4. salam pagi isnin AN..
    pagi2 sarapan mee, memang kenyang leer perut sampai ketengah hari..menu yg mengenyangkan ni..anak akak yg no 2 pon favorite dier mee jugak, prefer jika di masak mee yg berkuah mmg tak sentuh nasik leer jawabnya :)

    ReplyDelete
  5. Anak2 KA pulak x brp minat mee2 ni... apapun kalau dh air tangan mak mmg sedaplah kan !

    ReplyDelete
  6. saye pulak peminat kuetiow..wajib makan kalu ade dpn mate.hihi

    ReplyDelete
  7. sedapnya...bagi sedikit ke Sabah

    ReplyDelete
  8. nampak sedap, macam mee goreng mamak...

    ReplyDelete
  9. Mee goreng mmg sedapkan!naim pun suka ye

    ReplyDelete
  10. kalau mcm tu rupa mee nya,akak pun tak cukup sepinggan..sedap nampaknya tu, telan ailio akak dibuatnya..hehehe

    ReplyDelete
  11. nmpk sedap mee gorengnya patut la naim suka..ada org kata mee kuning tak berapa bagus mkn selalu sbb kapur dan pewarna kuning kot..tp kita msk rendam n cuci bersih kan..sy pun mee lovers gak dulu,pastu koteaw lovers pastu skang ni mee kotew lovers boleh?hehe

    ReplyDelete
  12. Sama dgnsuka mee..asyik2 mee..me kedai ajelh jwbnya..suka pun..tk elok mkn sokmo..

    ReplyDelete
  13. assalam AN..kawan acik kat opis tu ada sorang..anak kecik lagi..dalam umur 2 tahun..sampai sekarang dan 4 tahun..memang nak makan mee setiap hari..bila maknya tukar masak nasi goreng,,dia nak makan setiap hari jugak..sampai sebulan..minta mee semula..memang ada yang macam tu kan AN..peminat mee

    ReplyDelete
  14. BW pagi2 dah kena jamu dgn mee… sedap nampak mee AN tu.. tetiba rasa nak masak mee jugak hari ni gara2 tergoda dgn mee AN

    ReplyDelete
  15. saya pon.. hihi.. mee mmg sedap dimakn.buat sndiri lg puas kan kak

    ReplyDelete
  16. saya pun suka mee goreng, tapi tak la mee lovers macam CIkgu Maa, hehehe kalau ada nasi lemak saya bantai nasi lemak dulu, pastu baru makan mee hihi.

    ReplyDelete
  17. morning akak..
    boleh geng dengan mama jj.hihi.
    smga ceria ceria selalu hari ni..

    ReplyDelete
  18. Saya dah dua hari menggoreng mi sebelum pergi kerja, untuk anak-anak makan. Abang cuma minat mi kasar tu aje. Kalau spaghetti digoreng macam mi, memang dia tak mahu. Saya pun minat mi juga tapi jenis yang berkuahlah. Mi goreng ni kurang sikit :)

    ReplyDelete
  19. naim ni perangai macam mia laa...suke betul makan mee....mmg kene beli mee tuk buat stok dlm peti ais.....mcm lieya pun siendiri suke mee dari bihun...tapi lieya bedal jek heheheeh..selalu kat umah ni mmgikut majoriti laa peberet ape tu laa yg lieya masak...sonok tgk anak2 makan ngan byk nye kan....

    ReplyDelete
  20. tengok gambo ni terus teringin nak makan mee sekarang ni, aii sudahh :)

    ReplyDelete
  21. Rajinnya mama.... Mama mmg akan jadi rajin kalau anak suka makan kan AN...
    Macam mee goreng mamak .....macam sedap jer tu, teringinlah pulak....lama dah tak beli mee kuning. Selalunya kalau beli selalu peram sampai le kena buang hehe sebab maknya rajin beno masak!

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts