Pengaruh sepupu

Disebabkan nak abang-abang sepupu berkawan dengan dia, dua hari ni Naim makan banyak. Alasan dia, nanti Naim cepat besar, baru Naim dapat kawan dengan abang. Apa taknya orang 13, 11 tahun bila dah berkumpul mana nak layan budak 5 tahun ni. Kalau tak ramai, ok je diorang berkawan dengan Naim ni. Ok juga gitu sebab anak saya yang sorang ni memang kebiasaannya cukup susah nak makan kecuali ais krim, buah dan sayur. 

Ini pun pengaruh abang sepupu. Diangkut hp mama ke sana sini untuk selfie. Apa taknya, Abang Mirul ke sana sini dengan hp dan monopod. 

Macam-macam gaya selfie.



Yang ni pula, bukan pengaruh sepupu. Tapi pengaruh papa.. si Ahmad kecil ni sorang pun habis makan telur separuh masak ni macam tu je..

Comments

  1. Elok mkn byk2 naim cpt besar..pastu kwn dgn abg2 besar tu...
    eh pnjangnya lidah..hihi

    ReplyDelete
  2. Pandai dia nak berkawan dengan abang-abang
    Saya pun suka telur separuh masak makan dengan kicap..
    Emm sedap :)

    ReplyDelete
  3. Aih, gambar si Nazif yang last tu macam pernah kulihat dibuat menggunakan picmonkey! Hehehe.... testing-testing the waterlah tu yerk :)

    Pengaruh kawan-kawan dan sepupu ni memanglah besar. Tapi anak-anak saya, kawan-kawan mereka semuanya jauh lebih tua daripada mereka. Macam Abang, nak kawan dengan budak 12 tahun, 14 tahun, 17 tahun pun boleh ~_^ Yang kecil daripada dia, tak pulak dia nak berkawan. Begitu juga dengan Adik Cute. Yang kecil dia takut, yang besar pulak selesa jadi kawan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best la gitu abang besar nak kawan dengan depa.. yang sepupu diorang ni kalau ada geng lain dah tak layan budak mcm naim dan nazif ni

      Delete
  4. Ala siannya....cepat2 besar yer...hihi

    ReplyDelete
  5. Naim ni memang sudah makan ke AN..seronok la tu jumpa sepupu sepapat tu yg makan byk.betullah persekitan mempengaruhi rutin makan kita.tgok nazif tu macam takde masalah je pasal makan..kemain hirup kuah comel sangat perangai.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa.. dua orang dua perangai. Adik suka makan tp abang payah sangat nk makan kecuali yang saya cakap tu..

      Kalau adik, tahu ke kedai mamak, kalau lambat dapat telur tu dijerit2 nak telur. Adoi bikin malu je ..

      Delete
  6. budak lelaki kot cikgu AN
    afif pun bukan nak sangat makan
    dia sibuk dengan main dia aje, kalau bab makan, susah betul
    tapi ada masa kalau dia nak makan, tak berhenti!
    comel gambar si adik tu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. adik comel sokmo..pandai lak mengusik orang dengan gaya comel dia tu.
      Yelah kot, Naim pun ada juga masa yang sekali sekala dia nak makan tu, mmg tak berhentila.. makan banyak.. tp nak sampai saat gitu, xleh ramal bila

      Delete
  7. bagus gak mcm tu kan...gara2 sepupu gigih mkn byk...mcm lieya ni selalu ugut dayyan....tak abis makan tak leh gi jalan2 hahaahahaha...naik muntah plak asek gunekan alasan tu...guna jek laa selagi dayyan percaya kakaakakakak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu dulu2 ugut Naim ayat macam Lieya tu, tapi sekarang dia dah tak layan.. tu yg bila dia sendiri minta nk makan rasa gembira sangat

      Delete
  8. hehehe... macam-macam yer... tp ada baiknya juga banyak sikit makannya... :)

    ReplyDelete
  9. Bila berkawan, selera pon bertambah...bagus juga macam tu kan....sama la anak kita...suka sayur dan buah..nasi ke..roti ke...mee ke..kurengggg...



    Singgah Blogwalking....:)

    nak mudahkan kerja rumah?Jom baca ni:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/06/basic-h-membantu-memudahkan-kerja-ibu.html?showComment=1433744253588#c6972630485172196856

    ReplyDelete
  10. Yelah .....kalau ramai barulah best berebut makan......tu yg banyak makan tu. Makan banyak banyak Naim, cepat besar, cepat mama dapat menantu hihi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. tak, mama nak nampak macam adik dan kakak, macam Okje dengan SA..haha

      Delete
  11. Hahaha kekanak zaman sekarang, cepat betul belajarnya. Makan ramai2 memagn tambah selera kan.

    ReplyDelete
  12. Pengaruh yg baik.bila spupu dh xda mkm mcm biasa tak ?
    bab selfie tu hihi
    pengaruh papa pon ok tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..setakat semalam ok lagi nak makan.. tapi kena mama suapkan la.. selepas ni entahla mcm mana.. harap ok la nanti.. dia biasanya bermusim.. apa alasan pun, tahan dua tiga hari lepas tu kembali liat nk makan

      Delete
  13. Wahh mkn byk sbb nk cpt besar ye sayang..

    Si comel tu angkat mangkuk sgt lh cute. Cam iklan.. Bagus dia suka telur. Syafiq ikut mood. Kdg2 nak.. Klu dia minta br saya buatkan

    ReplyDelete
  14. Kalau terpengaruh yg baik2 ok lah kan , Jgn terpengaruh benda yang tak elok itu yg risau ;)

    ReplyDelete
  15. sama ler makan telur separuh masak gitu, dgn asben aida :)
    bak kata asben, cepat skit masuk tekak dari dok cedok dgn sudu hi hi hi...

    ReplyDelete
  16. bagus juga macam tu...naim makan banyak juga kan...hai dah pandai selfie tu, abis la hp mama lepas ni,penuh gambar selfie naim je lah ye...hehehe

    ReplyDelete
  17. haha..mcm2 aksi selfie dh tu

    tp bguslah part pemakanan tu kan,.atleast dia jd bselera nk mkn

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1