peniaga tak peka

saja nak berkongsi pengalaman masa berbuka puasa petang tadi...
kami pilih makan di sebuah restoran kawasan Cheras..
sampai ke restoran tu dalam pukul 6.30, taukenya ckap meja dlm dh fully booked...
jd kami dpt meja tepi luar kdai dia...
pilihan kedai ni sebab ikut kakak ipar...katanya kedai ni makanan bufet ala thai
mmg sedap dan murah, RM 20 satu orang..
tgk kedainya penuh dari dalam sampai ke luar, kami bersyukurla sampai
ke sana tak terlalu lewat, dapat juga meja walaupun dah kat luar...

ni ha...yang nak diceritakan....entah salah tauke atau salah pekerjanya yang mungkin xprihatin....xprihatin pasang radio best 104...dah radio johor, ape lg,
azannya pun awl la...
kalau xsilap td azan kedengaran di kdai tadi tu dalam kul 7.19 lagi...
ada antara pelanggan yang tengah ramai ni, terus baca doa n makan...
makanan bufet la katakan...blh amk banyak2....
kami anak beranak xla makan, sb dh perasan masa xsampai lagi, area KL ni azan maghrib patutnya 7.29pm...jd kami tunggu la ms btl2 msk waktu baru makan...ada jg kami tgk pelanggan lain yg sama2 tgu wktu mgrib Kl baru start buka puasa...tahniah jg pada 1 famili yang berani komplen pada tauke kdai tentang radionya yang tersalah chanel tu..

cuma nak berkongsi cerita...
mungkin sebagai peniaga kenala lebih peka, jgn main pasang je ape2 radio...
pelanggan kdg2 xperasan....mereka dgr azan trus mkan...
tp sbg pelanggan pun perlu lbh berhati-hati....bln ramadan, mmg la nk pilih
makanan sedap...tapi ape2 pun semua perlu prihatin lah, senang cakap...
*sempat lagi posing dengan naim sambil tggu waktu berbuka puasa tadi.
* muka aku yang nampak tembam n bulat sgt tu, bukan sb dh gemuk tau...tudung baru bpe kali pakai dan x bpe terbentuk...huhu

Comments

Popular Posts