Hari dapat berbuka puasa kat luar dgn tenang

Wooo...arini blh katakan happy la...sebabnya dapat berbuka puasa di luar dengan tenang..Naim dh berdikari atau mungkin dia dh pandai menyesuaikan diri, jd xkacau sgt  masa mama dia makan...kalau sebelum2 ni, mkn kat luar ni ckp aku xgemar, bukan ape....sebabnya rasa nk mkn pun xsenang, makan x mcm mkan sgt sb asyik mengejar naiim atau dia akan kacau2 pinggan makanan mamanya, kadang2 smpai berterabur semua makanan tu...ni citernya, kami td berbuka puasa di restoran yang berdekatan Masjid Besi dan Tasik Putrajaya...mkn td sama2 dengan kawan2 sekerja Papa Naim dan famili diaorang.

Tapi Naim ni macam biasalah, keaktifannya bukan blh ditahan2....sesampai je kat kawasan restoran tu, dia dh tinjau kolam dan Tasik Putrajaya.. jln2 dgn seronok sampai xtgk mama dia pun..mujur ada Uncle Joy yg tolong kejarkan dia..

                                           papa, naim dan uncle Joy posing masa baru sampai
pemandangan petang di tempat ni mmg menarik...

makan mmg sedap dan harganya berpatutan...naim mkn sendiri tuuu...tgk gaya naim makan pun blh tahu syoknya makan kat sini...tgk tu, sampai terangkat kaki sebelah..ai, anak bujang mama yang sorang ni...mcm org besar gayanya...

selepas makan, kami pergi solat di Masjid Besi...walaupun dekat, ni kali pertama aku bersolat di masjid ni...kagum tul dgn senibina masjid ni...sebelum ni tgk dlm video klip Imam Muda yang Mavi dan Akhir Hay nyanyi je, ni dapat pergi sendiri...mengagumkan

# one happy day...

Comments

Popular Posts