Batuk o batuk

Dah berapa hari dilanda batuk...macam2 dah buat tuk hilangkan batuk ni..
ubat batuk dah nak habis sebotol..ubat sakit tekak pun ada makan..
ada orang cakap, lumur bahagian luar leher dengan kapur makan ditambah
air limau nipis, tu pun dah buat....
tapi tak juga hilang...yang lagi geram tu, masuk je waktu malam, batuk ni makin
menjadi2, sampaikan rasa penat nak batuk....
tekak rasa gatal je, melepaskan batuk rasa macam seksa sangat...
dalam masa beberapa minit boleh batuk berterusan hingga mengalirkan air mata..
nak tido dan baring rasa sengsara sgt, sb batuk tu mcm berlumba2 nk kluar...
paling kronik, 2mlm yg lepas, batuk kuat sgt mcm rasa nak pecah dada...sampai terbangun terus dari baring atau tido..

keje lak yang jenis kena menggunakan suara...cikgu lah katakan...
masa terasa nak batuk masa tengah menerangkan dalam kelas, tu yang paling mencabar..
terpaksalah berhenti dulu sekejab hingga lega baru sambung ajar..
Bukan mama je yang batuk, Naim pun dah terjangkit...sian tgk naim..
tdo malam terganggu sebab batuk ni...maklumlah, asyik berkepit je dengan Naim,
manalah dia x terjangkit..
tapi mujur Naim ni jenis mudah makan ubat, bagi dia ubat batuk, senyum je dia...
kalah mamanya yang muka berkerut2 menelan 2 sudu ubt batuk..huhu
 

Comments

Popular Posts