Cara senang nak dapat pahala

korang biasa check balance akaun bank kn? selalu check bil hp? sokmo sgt check balance kredit hp jg kn? yg blogger tegar lak selalu check follower n status blog diorang...kn? kn? kn?
tapi ada yg kita jrg nak check ataupun mungkin xtau pun berapa banyak....
ape lagi ....PAHALA kita lah...
aha, sebab kita xtahu la kita lagi kena usaha utk tambahkan pahala kita..
woooi, byk sgt cara nak tambah pahala..ada cara mudah, ada cara sedikit payah sebab memerlukan pengorbanan wang atau tenaga mahupun masa...
tapi yang aku nak highlight arini ialah cara senang nak dapat pahala....
bukan nak mtk korang dermakan berjuta2 ringgit kat rumah kebajikan, bukan juga
bersolat sepanjang malam atau pun bekerja tanpa makan sedikit pun duit tapi semua sedekahkan pada anak yatim....
tu mmg patut, mmg digalakkan malah sangat2 dituntut tapi bukan semua orang mampu buat, sebab macam2 sebab dan kekangan...

cara senang ialah memberikan senyuman yang ikhlas dari hati...
susah sangat ke nak senyum? kena senyum cuma pada kawan baik kita je ke? senyum ni kena ikut masa ke? patut senyum ketika mood ko baik je ke?
no...no...no....senyuman yang ikhlas dari hati sepatutnya sepanjang masa,
tak kira siapa yang kita jumpa, senyumlah, walaupun masa tu
mood kita xbaik, walaupun waktu tu muka ko serabai, jerawat tengah subur...tetap senyum....orang senang hati dengan senyuman korang, korang dapat pahala...senang kn?

jom kita tinjau dlu senyuman2 kat bwh ni...



Comments

Popular Posts