satu-satu lah..

Lama betul tak tulis entry tentang Naim. Tetiba malam ni terasa nak ceritakan peristiwa pagi tadi.. Naim dalam 2 minggu ni memang banyak makan. Tak macam sebelum ni yang payah tul nak makan walaupun dua suap nasi.. Sejak dua minggu ni, walaupun baru bangun tidur, kalau diberikan makanan dia akan makan. Badan pun dah bertambah bulat..

Pagi tadi, Naim bangun dah pukul 10.30 pagi. Ape taknya, malam tadi dia tidur kul 1 lebih sebab nak main je. Jadi, mamanya ni apa lagi, pikirkan tengah kejar masa, nak hantar Naim ke taska dan pergi ke sekolah awal. Jadi, bangun je terus keluarkan roti canai. Sementara tu, Naim minta nak menonton Upin Ipin di YouTube. Layan juga, dengan syarat dia tak buat hal. Sambil dia tengok gelagat nakal Upin Ipin ni, saya suapkan roti canai sedikit demi sedikit. Elok je dia makan sambil menonton tu..

Dah beberapa suap, saa mula suapkan dengan cepat sebab takut lambat nak bersiap. Dia belum mandi lagi..Saya lak belum pakai baju kurung lagi..Tau tak ape respons dia bila disuapkan cepat-cepat roti canai tu??

Naim:    satu-satu la

haha, ambik, kena dengan mamanya ni...Biasanya selalu guna istilah tu untuk tegur Naim bila dia asyik nak tukar episod Upin Ipin yang ditontonnya..Arini,pandai lak dia marah balik mamanya macam ayat yang sama. Pandai tiru apa yang orang cakap. Moralnya, jangan cakap benda yang tak sesuai dengan budak yang tengah belajar. Setakat ni ok lagi, yang lebih teruk harapnya taklah berlaku....

Apa-apa pun sekeping roti canai abis Naim makan pagi tadi....


Comments

  1. Salam akak..selamat malam..wah aktif kemain naim..tido lewat..takpe die tengah selera tu..bagi makan lebih sikit...alahai comel..die marah2 manja..hehe..budak suke ngikut ape yg dicakap..take care akak..:)

    ReplyDelete
  2. klo hariz, umi die ajr xbleh ckp 'aku'..klo die dgr mak2 sdare die ckp aku, die marah le..msti die akn ckp, 'xbaik la ckp aku'..smbil mtanye mjeling kpd pelaku tu..hehe

    ReplyDelete
  3. Lina: tulah, bdk2 ni..yg kita ckp, semua nk ditirunya.....arih tak buli adik ke?

    ReplyDelete
  4. Fatiema: mmg bg naim mkn byk pun, siap dia mtk bkali2 lg skrg ni....

    ReplyDelete
  5. arih xprnh buli adk die..jgn tkjut..adk die yg buli die..adk die jns ske grau ksr ckit..tp,abg die xprnh mrh adk die..alih2, die snyp je..tgu umi die mrh adk dina..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts