Pisang sira untuk sarapan

Haha....pernah tak sarapan dengan pisang sira? Tak tahu pisang sira macam mana? ni lah rupanya...


Ni pisang yang diimport dari kampung. Tetiba lak terfikir nak sira pisang ni. Di Kelantan ada menu sarapan dan minum petang macam ni.. Senang je. Potong dua pisang, kemudian di dalam periuk, susun cantik-cantik. Tambahkan sikit air, sekadar setengah cawan air. Akhir sekali, masukkan sedikit gula. Masak dengan api kecil selama beberapa minit..sedia dimakan..


# rindu makanan ala kampung ni, nampaknya dah rindu kampung...Lama tak balik. Sabar sikit aje lagi, tak lama lagi akan mula cuti sekolah. Balik kampung jom....

Comments

  1. ooo, macam gini rupanya.. memang nampak menyelerakan utk sarapan pagi.. ehehe

    ReplyDelete
  2. Pisang sira? Mak sy selalu bt. Tapi selalu die bt ms bulan pose. Utk dessert. Hehehehe....tak tau lak pisang sira bt makan sarapan. Wow!

    ReplyDelete
  3. pagi2 breakfast pisang ye akak..die lebih kurang macam pengat/serawa pisang ek?kalau manis2 sngat sy xbape suke

    ReplyDelete
  4. Fara: mcm2 blh mkn ni. Di umh sy je suka mkn sbg sarapan..ms puasa pn ada gak msk kdg2

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. fatiema: akak xsuka gk yg manis, tu pasal letak skit je gula. Klau mkn yg mak akak msk mmg lg byk gula

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts