Risau anak tak pandai berbelanja

Rakan-rakan yang ada anak baru masuk sekolah rendah rasanya kebanyakan risaukan anak-anak tak pandai berbelanja di kantin sekolah, kan? Apa tak risaunya, risau juga anak tak makan sebab tak tahu guna duit ya. Budak lain di sekolah bukannya sikit..

Apa pun fasa demi fasa ye. Masa anak kecil macam itulah kita sebagai mak ni rasa. Berbalik ke suasana di sekolah menengah. Budak dah besar, suasana nampak meriah je.  Rasanya kawan kita MD tahu kantin sekolah saya ni kan?

Comments

  1. Mula2 bawa bekal..lps tu dh biasa bgi duit..dlm pd msa yg sama bekalkanlah juga..kut2lh tk sempt nk berblnja..sian lprr pulk nti...

    Seminggu ni ramai mk bapa,sesak sikitlh kantin..biasanya bdk darjah satu keluar rehat awal sikit ..so tklh berebut2...

    ReplyDelete
  2. betul tu memang menjadi kerisauan buat akak bila adam dah mula sekolah ni, pandai ke adam berbelanja..beri juga duit dan akak sediakan bekal juga, bukan apa kalau tak sempat membeli bolehlah makan bekalan yang mama sediakan...bagus juga sediakan bekal, bila tak berbelanja ajar adam menabung pula...hehehe

    ReplyDelete
  3. Musykil jugak ni....kena siasat ni.... kenapa jiran sebelah rumah mak sampai tahu kantin cikgu Adey Manis ni....

    Lama lama terer le tu....tak yah nak risau sangat hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah.. MD penah tulis pasal ni dlm entry dia.. kita tunggu respons dia ya..

      Delete
  4. Oh, dapat jugalah tender kantin tu ya, AN? Macamana, sedap ke tidak masakannya untuk budak-budak sekolah dan cikgu sekolah? Kalau sedap, nanti saya cuti bolehlah pergi makan kat kantin sekolah AN. Hahaha!

    Anak saya sebab sekolah Cina, memanglah saya tak bekalkan duit masa mula-mula sekolah tapi di luar saya ajar dia macamana nak guna duit, nak beli barang dan nak kira baki duit kalau ada. Ajar sikit-sikit, lama-lama pandailah.

    ReplyDelete
  5. sama la akak dulu pun tak pandai berbelanja. bawa rm 10 pun rasa tak cukup

    ReplyDelete
  6. fasya bawa bekal..
    tp stndby jgk duit...
    mula2 mmg x pndai beli..tp skarang dh pndai

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1