Pendorong nak belajar bahasa ketiga

Ni dia si comel berdua yang makin banyak kepandaian dan sel otak berkembang masa demi masa. Bukan boleh sembang hal-hal penting depan mereka, lagi-lagi perbincangan yang patut dirahsiakan, mulalah diorang berdua ni nak menyampuk.

Terfikir nak belajar bahasa lain untuk elakkan budak berdua ni faham perbincangan mak ayah, tapi macam malas pulak. Bukan benda mudah tu, hihi alasan banyak aje! Jadi, meh la kita wordless... amik je hp, tulis la mesej dan baca. Setakat ni Nazif dan Naim tak minat pun nak menyibuk kalau mama dan papa baca mesej.

Comments

  1. Kalau masa sekolah dulu2, ada bahasa yg tambah FA in between suku kata kalau nak mengumpat kat kwn2... hahhaa, saya pun dah jadi saFAyaFA... boleh kot guna bahasa tu AN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus jg cadangan ni.. kena try kot nanti.

      Delete
  2. Time macam ni mereka suka mengendeng kalau makpak berborakkan. Takda privasi langsung ^_^ Lagilah kalau kita borak perlahan-lahan tak bagi mereka dengar, lagi suka mereka mengendeng dekat nak tahu cerita juga. Yang tak tahan tu, pandai pulak menyampuk!

    Kenalah belajar cara lain nak berkomunikasi dengan suami, AN. Kalau tidak habis semua rahsia terbongkar dalam rumah. Kalau dalam rumah aje takpa, takut terbocor sampai ke luar rumah jerk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. sama kes kita ya.. tu yang faham situasi.. pernah berlaku kes bocor rahsia sampai ke pengetahuan opahnya la ni.. gelak besar opah bila tahu, nazif punya hal yang bercerita dengan tanpa rasa bersalahnya.. huhu..

      Memyampuk pun sama.. tengok dia mcm xdgr, mcm main sendiri, tp tiba2 dia menyampuk kata yang tu yabg ni.. tanjat mamanya tetiba.. huhu

      Delete
  3. Replies
    1. Haha.. yg komen rajinnya ni sah sah tak baca abis..

      Delete
  4. guna whaapps jea la. nazif dan naim tak suka sibukkan masa mama dan papa ngan hp.haha..

    ReplyDelete
  5. lieya dulu belajar mandarin mase kat u....dulu terrra gak le ckp takat nak mintak murah barang ke ape...tapi dah lame tak pratik hilang abis skill huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. Hihi....nama pun sel otak tgh berhubung haruslah nak tau semua benda AN.
    Mmg cantik sangatlah wordless tu.

    Nasiblah mengaku awal awal, mak mmg tak percayalah, takut separuh jalan jer...hihi

    ReplyDelete
  7. haha...samalah dengan situasi saya dan mychintahati
    mujur juga saya tahu sikit berbahasa jawa
    itupun bebudak tu dah paham beberapa perkataan
    payah sungguh nak berahsia...haha

    ReplyDelete
  8. anak2 dh makin membesar ni memang kena jaga sikit perbualan.kami laki bini memang gunakan whatsapp sebagai medan komunikasi kt rumah..dok sebelah pun mesej beria.hakhak

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1