Sedih...sedih...menyesal

Mengucap panjang.. subhanallah, masya Allah.. di bulan yang mulia ini, makin boros pula saya berbelanja. Semalam, di sekolah, ada terbeli sesuatu yang sepatutnya tak perlu dibeli. Ini yang rasa sedih menyesal sampai ke pagi ni.

Adoi, kenapalah jadi perempuan yang lemah macam ni. Mudah bedooh terpengaruh dengan pujuk rayu, kata-kata orang lain. Adoi.. ini kes adoi..

Speechless.. wordless.. silap sendiri, sendiri le tanggung. Ai pompuan..

Comments

  1. terbeli apa tu AN..sampai sedih sangat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah bendanya. Tak nakla bagitahu, semalam kawan saya dah gelakkan saya. Nati ramai lagi yg gelak

      Delete
  2. Beli kuih raya ke aisy? Sy tak beli ape pun lg, suami je Cian kt kwn beli bahulu hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan biskut raya. Tapi kes biskut pun patut dirisau juga. Org jual beli sikit, kesian. Lepas tu kira2 dah lebih 10 balang. Padahal bukan jenis makan biskut pun, aii..Ai.. jangan beli lagi biskut ya...ingatan utk diri

      Delete
  3. hehehe beli apa la agaknya tu ye...

    ReplyDelete
  4. TERbeli tudung 3 layer tersohor?!!.
    Jgn menyesal Aisy, raya setahun sekali... kekeke.

    *memandai je ai buat spekulasi sendiri.... lariiiiiiiiii..

    ReplyDelete
  5. Cikgu, chill k! Hehehehe...sy pun pnh je jdk mcm ni tp tak apalah. Membeli at the same time bantu org. Just sedapkan hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini komen yang paling bagus ...
      Anggap je semalam saya bantu cina tu menkayakan dia ya.. alahai..

      Delete
  6. Apalah bendanya yang dah terbeli ni, AN? Takda kena mengena dengan raya ke atau sebaliknya? Adatlah orang perempuan ni. Lagi-lagi kalau ada kawan-kawan yang menjual. Tak sampai hati kata tak nak beli, so belilah juga. Bila fikir balik, takda siapa pun sebenarnya yang paksa kita membelikan...

    Sebagai peringatan, insya Allah, takkan berulang lagi :) Saya ni nak nasihat banyak-banyak pun kenalah lihat diri sendiri dalam cermin make-up ni. Kang nasihatkan orang lain, diri sendiri yang kerap terbabas :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada kena mengena dgn raya melayu, raya cina mahupun deepavali ya.. ini yg sedih sangat ni. Mmg tak patut beli. Siap kena perli dgn kawan lagi, " ko ni kalau orang dtg jual peti sejuk ke mesin basuh pun agaknya beli".. adoi...

      Delete
  7. terbeli apalah tu..sudah rezeki ..dn rezeki org tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah kan.. saya yang tak ada rezeki.

      Delete
  8. Bahaya.. Biasalah. Kdg2 masa nk beli tu rasa nak bila fikir baru rasa aduhh nape aku beli benda ni?

    ReplyDelete
  9. hehe..dah try ke?nk wat cane kan.dah terbeli..sori. tadi i pun keluar air mata gelakkan you:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaha.. dah..kenalah guna sebab dah beli.. nak jual balik xda siapa yg nk beli

      Delete
  10. Kita org pompuan kadang2 tak fikir habis bila nak membeli,fikir positif ajelah utk senangkan hati,dan lepas nie x akan berulang lagi...

    ReplyDelete
  11. beli apa ea
    terus jadi teka-teki
    yang bermain di minda ahkak ni
    btw, dah rezeki dia..
    insha Allah moga murah rezeki Aisy nanti

    ReplyDelete
  12. huhu sepesen kot kita ni ....dari tak nak beli kadang2 terbeli jugak...pastu menyesal tak sudah

    ReplyDelete
  13. Sama la kita, mudah kesian. Ira lg la, jenis x reti menolak. Tak apa la, semua yg jd tu dh takdir, setiap kejadian tu ada hikmahnya. Klu x guna skg, mgkn bguna pd ms akan dtg. Klu bkn utk kegunaan AN, mgkn kegunaan org lain

    ReplyDelete
  14. Apa yang dibeli sampai menyesal sesangat tu..... cer cite...meh OKje judgekan...patut beli ke idok sebenarnya! ( Menyebok nak tau haha.... )

    ReplyDelete
  15. rasa dh publish td.. xpela..komen smula..

    xpela mde y dh lps kak.. lya pon gitu.. time org promote tpengaruh..kdg2 tu x smpai hati nk menolak..

    ReplyDelete
  16. apa la yg akak beli tu sampai begini sekali penyesalannya..

    ReplyDelete
  17. produk kempiskan perut erk.. (saja jer wat andaian, padahal aisy dah slim comel, hu3)

    ReplyDelete
  18. takpelah dah terbeli nk buat cmna..lepas ni beringatlah..eceh!hehe

    ReplyDelete
  19. sebab u baik sangat... tak sampai hati nak say no kan. takper la, whatever it is, i bet it is still useful, maybe not for today but later.

    ReplyDelete
  20. terbeli yg tak penting memang akan rasa menyesal sgt2.. huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts