pulut mangga

Dalam entry semalam saya ada tanya nama makanan di dalam mangkuk kecil kan? korang tengok betul betul, agaknya apa benda ni?

jawapannya pulut mangga.... haha, ni kali pertama saya makan pulut mangga dengan ais parut macam ni.. versi kelantan dan perlis yang pernah saya makan hanya ada pulut, mangga kuning manis dan kuah santan, disediakan dalam pinggan leper, bukan dalam mangkuk macam ni...

sorang je yang komen teka nama benda ni...
Nastyna, bukan cendol ye......

nak rasa pulut mangga ni, datanglah ke gerai makan di Taman Warisan Pertanian Putrajaya...



Comments

  1. owh pulut mangga rupanya..blm pernah makan pulut mangga ni

    ReplyDelete
  2. sedap ke? len kali boleh cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi saya tak kot, sebab bila ais cair rasanya macam kuah cendol pulut yang ada mangga. suami saya pula suka....taste masing masing agaknya

      Delete
  3. Hahahaa selalu kalau dalam mangkuk gitu kan cendol,takpun laici kang.
    Pulut mangga pulak dah, sedap tak? Lagi sedap dari abc tapai tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah pasal...sampaikan kami ingat salah dpt menu yg diminta, lepas cucuk kat bawah baru jumpa pulut dan mangga.. Suami saya cakap.sedap.

      Delete
  4. Baru smlm my SIL cerita pasal pulut mangga...
    Nampak sedap rupa2nya... harus akan I cari jugak nanti.

    ReplyDelete
  5. pernah juga makan kat sana, tapi tak perasan pula pasal kewujudan pulut mangga tu.. saya order laici kang jer sebab adik ipar kata sedap, tp mmg sedap pun... lambat lagi la boleh merasa pulut mangga tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... xapa, nati balik malaysia blh la cuba..

      Delete
  6. eh ada lagi gmbr makan... adusss... terliur...

    ReplyDelete
  7. salam..betul...LM pun pertama kali mkn dgn air parut kat sana. tp sedap la pulak smpi ketagih. awak duk aman ek? jom jmp dating situ jom

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tgl di bandar saujana putra.. Jom, boleh juga kita plan utk jumpa..

      Delete
  8. Wahhh... nmpk sedap. Tapi, buat masa ni x berani makan pulut. Angin! Tunggu tahun depan =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...org pgnnant mmg kena tunggu ye...

      Delete
  9. akak tak penah makan pulut mangga nih..

    ReplyDelete
  10. tak pernah makan pulut mangga.... mcam cendol je dah rupanya

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts