Kak Tini, saya dah beli

Hai semua, apa khabar? buat apa hari ni?

Saya hari ni bukan ada buat kek pun sebenarnya. Yang dibuat semalam, tiramisu belum habis makan lagi.. saja nak tunjukkan penimbang yang dibeli semalam. Haha, beli penimbang pun nak heboh ye..korang jangan gelakkan saya ye..

mulalah saya terfikir yang bagi sesuatu yang belum pernah kita buat, walaupun benda tu remeh, bagi kita ianya tetap sesuatu pencapaian, kan? Macam saya pernah gelakkan cikgu prasekolah yang mengajar murid tulis nombor 1, 2 dan abc satu muka surat penuh... kira sama kes lah ni..

Bukan apa, selama ni kalau sesuatu yang memerlukan sukatan pasti saya timbang guna tangan aja. Hasilnya ada masanya ok, ada masanya terlembik atau terkeras.. Jadi semalam dengan semangat wajanya, saya beli penimbang kecil ni.

Betul kata Kak Tini, rupanya benda ni bukan mahal pun. RM 7.90 je, harganya.. Lepas ni saya dah boleh buat kek selalulah nampaknya...

Comments

  1. yg akak belipn murah jer tp udah berjasa berbelas thn lamanya..

    ReplyDelete
  2. ha tu dia, orang yang dimaksudkan dah baca ni..

    berjasa kak tini ni, hihi.. harapnya penimbang saya pun dapat guna banyak tahun juga..

    ReplyDelete
  3. satu lagi yg perlu ada...sukatan cawan tu..jgn le sesekali guna cawan kat dapur tu..tp ada cawan khusus..yg plastik tu hehe...murah ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok thanks...saya macam ada nampak cawan dan sudu sukatan ni semalam, tapi tak beli, hihi

      Delete
  4. Buat kek lepas tu jual nanti balik modal la untuk kos beli penimbang tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga kan? Hehe... Nk cuba jual lah pulak

      Delete
  5. Tahniah! mmg perlu ada di rumah. Kalau memasak lauk pauk mmg tak guna sgt. Tapi utk bt kek @ pastry mmg berguna sgt!

    ReplyDelete
  6. a'aa yg ni murah je.. senng nk msk kek :)

    ReplyDelete
  7. Wah..
    Nak cuba buat kek jugalah :D

    ReplyDelete
  8. selamat berkek.. nanti share yer, boleh saya cuba pulak :)

    ReplyDelete
  9. wah makin rancak la ye aktiviti berbaking lepas ni

    ReplyDelete
  10. orang kata kalau kek manisan semua ni mmg kena sukat betul2. saya tak pernah ada penimbang ni, tu pasal masak pun syok sendiri bila tak menjadi, emo. hahaha

    ReplyDelete
  11. eekke .. akak dah lama ada , zaman mak dulu .. buat kek nyeee idok hhu

    ReplyDelete
  12. akak xbeli lg,..huhu..padanlah sll buat kejap jadi kejap idak..sukatan bantai ikut rasa je..hihi..murah tu..nnt nak kena beli lah juga..

    ReplyDelete
  13. Okje pun ada gak....tp jarang guna...hehe sebab malas betul nk buat kuih kalau resepi yg guna penimbang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saay pun takut mcmtulah...beli je beriya..buat kek jarang

      Delete
  14. serius kak intan tgh cr benda ni.x sangka ain ada wat entry..ingat mahal..tq ain..kat mana beli n ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli di HERO..mcm2 jual brg masak ni rupanya

      Delete
  15. akak pun ada beli satu,tp dah lama tak guna sbb dah lama tak buat kuih.. mcm teringin lak nak membuat kek nih

    ReplyDelete
  16. Saya ada... lama x pakai. Hihihi

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1