Cuti: Menunaikan hasrat

Hari ni saya bersiaran dari kampung. Seronoknya dapat balik kampung sendiri kan? Sekali sekala balik, bermacam macam perkara yang nak dibuat. Terasa tempoh balik ke kampung 4 hari memang singkat sangat.

Apa tidaknya, kalau balik, beberapa hari dah diperuntukkan untuk pergi makan di tempat-tempat yang memang menjadi kewajipan bagi anak beranak kami. Kali ini pula tambah lagi satu tempat makan iaitu di kedai nasi ulam budu. Boleh je suami saya cakap yang sejak kahwin saya tak pernah bawa dia makan kat sana, sedangkan kedai tu selalu masuk dalam rancangan tv. Jadi, kali ni bawalah dia pergi makan kat sana. Dua pinggan besar penuh ulam habis dimakan cicah dengan budu tempoyak.

Saya pula kalau balik, masa nilah nak ambil peluang beli barang dapur untuk dibawa balik ke BSP. Rempah kat rumah dah habis, jadi beli banyak banyak kali ni. Masa kerja tak sempat nak ke bank, hari cuti juga lah boleh pergi ke bank.

Lalu lalang kat sana sini ternampak macam benda yang berkenan, masa itu jugalah boleh nak beli macam macam. Permainan anak, loyang kek, asam dan tudung yang tak ada dalam senarai pun turut dibeli. Tak lupa juga semasa singgah di kedai buku, saya ambil masa untuk beli dua buah buku motivasi. Seronok juga sekali sekala dapat lapangkan fikiran untuk baca bahan ilmiah yang memberi motivasi.

mood sedih ni sebab pagi esok dah nak berangkat tinggalkan keluarga di kampung...



Comments

  1. eh saya pun tak pernah ke restoran tu, huhu menjejes liur terbayang budu tempoyak ngan ulam2. haishhhh selamat berkampung, how I wish can be there too huhuhu.

    ReplyDelete
  2. miss nak makan tempoyak...erghhh

    ReplyDelete
  3. Kelik Kota Bahru?. Ooo Aisy, mu oghe Kelate ko?.
    Borong Aisy... jgn tak borong, especially batik2 crepenya yg lawo2 tu. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. La, demo baru tahu ko? Hehe...kawe balik kg....bestnya

      Delete
  4. Balik kampung ko? Cikgu baru nok tempek entry ttg nasi ulam cikgu ni hihi

    ReplyDelete
  5. sedap nya.... nnti g kelate kena g sana ni.

    ReplyDelete
  6. memang sedap pun makan kat sini..harganya sangat2 berpatutan..eh,cepatnye nak balik bsp?kata seminggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah.... Keje byk cik zilla...
      Lagipun takut jam jalannya kalau balik hari yg orang ramai.. Tu yg balik awal sikit

      Delete
  7. nasi ulam budu .. sedapnyer.. akak dah sampai kedaini... ala harapler dapat gi kelantan lagi tahunni...
    memang akakpun kalau balik kampung entah apa 2 yang dibelinyer... habis duit... kat sini sebenarnya ada bendatu tapi balik kampung baru beli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha...sama perangai kita ni kak...
      Sedap dan meriah kalau makan kat tempat ni kan?

      Delete
  8. Kalau balik kg mesti macam2 rasa nk makan. terutama masakan mak. pastu kedai yg biasa kita pergi kerana kesedapan nya. hehe..tu belum part jumpa kawan2.

    ReplyDelete
  9. saya pun belum pernah gi kedai nasi ulan tu.. selalu tgk dalam TV jer... harganya dia mcm mana? berpatutan tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rsanya memang berpatutan... Amik banyak pun haritu semua rm19 je

      Delete
  10. syoknya balik kg kan..kak intan nak balik kg khamis ni kalau x ada aral

    ReplyDelete
  11. akak tak penah sampai ke sini lg,ntah bila nak jalan2 ke kelantan agaknya nih...hehe,kata adik akak makanannya sedap2

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts