Beraya di kampung dan bandar

Assalamualaikum semua..
Mood bercuti masih menguasai diri walaupun hari ni saya dah mula bekerja. 
Terasa tak cukup masa cuti dengan raya kami di dua tempat. 
Mula-mula balik kampung Kelate dan lepas tu balik ke KL beraya dengan keluarga MIL pulak. Menempuh perjalanan 13jam sebab jalan sesak pada hari raya ketiga tu, kami je yang tahu. Penatnya tau. 
Bila balik rumah sendiri kena mendobi sampai 3 kali untuk bersihkan semua kain baju yang ada. Kus semangat ya.
Yang pastinya budak kecil ni, kat mana beraya pun dia memang makan dengan baik. 
Cuma masa di kampung Tok Ayah riuh mulutnya menyanyi macam-macam lagu, mada beraya kat KL dia diam je walaupun Opah-opah dan sedara mara lain berkali-kali minta Nazif menyanyi. 

Abang pulak, sampai KL dia ikut uncle pergi beraya kat AEON. 
Gembira budak-budak ni, mak-mak pun gembiralah juga. 


Comments

  1. Kami pun gembira tengok uols gembira :D:D
    Selamat hari raya.

    ReplyDelete
  2. Dua suasana hari raya dapat dirasai oleh anak2 ye AN..
    Selamat hari raya buat AN..

    ReplyDelete
  3. selamat hari raya...
    mana2pun sama asalkan bersama keluarga..
    lagipun sekarangni di KL tak macam dulu dah ramai yang beraya di sini..
    dulu2 memang sunyi senyapjer KL jalan sunyi sepi.. malam raya rasa nak nangis...

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya
    Maaf zahir batin an.
    Raya ni memang memenatkan
    Tapi meriah dapat berkumpul kan :)

    ReplyDelete
  5. Masih lg raya mode kan Aisy?. Sama la kami (muslim2 kat sini).

    ReplyDelete
  6. seronok dapat melalui dua pengalaman beraya kan.

    ReplyDelete
  7. Namanya pun musim perayaan AN....biasalah tu kalau jem setakat 13 jam, nasib tak satu hari haha.....
    Mana wefie pagi Raya? Tak mau share ke?

    Nape tak gi self laundry jer AN.....cepat sikit dah kering

    ReplyDelete
  8. kena hadap jam gak ka AN sekeluarga. Musim raya ni tak boleh buat apa.jam tu dah satu kemestian.yg penting dapat balik raya kan..cakap bab dobi samalah kita,pastu kemas rumah tak habis2 dr sebelum raya balik kampung balik rumah semula tak habis kemas.hehe..

    ReplyDelete
  9. Mak aiii lamanya menempuh kesesakan lalulintas:(

    Baiknya kami si comel, rumah org pun nk mkn. Klu ank2 acik, payah sgt nk mkn kat rumah org

    ReplyDelete
  10. alahai lamanya jem tu kak
    barulah beraya namanya kan. bila anak anak cba makan..


    eh.eh.aeon setiawangsa.akak selalu ke sini ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aa.. btl..
      Tak selalu juga.. tp kalau sekali sekala adalah, sb dekat dgn rumah kakak dan MIL akak..

      Delete
  11. begitulah, hbs raya sesi mendobi pon bermula

    ReplyDelete
  12. Balik kampung sendiri mestilah kemeriahannya tak sama dengan kampung suamikan, AN ~_^ Budak-budak pun pandai :)

    Saya yang balik beraya satu hari aje pun bukan main banyak laundry nak kena buat. Kiranya hari balik ke KL tu kerja mendobi ajelah. Basuh, jemur, angkat, lipat. Penat memang penat tapi kalau dibiarkan lagi penat mata memandang.

    Agaknyakan, kalau balik beraya di kampung sendiri, berapa hari baru rasa puas? Seminggu cukup? Hehehe...

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts