Salam Kemerdekaan 2015

Hari sambutan kemerdekaan Tanah Melayu yang ke-58, nampaknya meriah walaupun pelbagai isu melanda negara kebelakangan ini. Semoga berkat doa semua, nikmat kemerdekaan ni bakal kita wariskan kepada anak cucu dan cicit kita nanti.

Hadiah sempena sambutan kemerdekaan buat Abang Naim. Seronok sangat dia sebab Papa N belikan dia sehelai bendera ni. Berlari ke sana  sini sambil mengibarkan bendera ni sejurus dia dapat bendera. Bila sampai je ke rumah, terus disuruh papanya menggantung bendera ni di dalam ruang tamu. 

Semoga semangat kemerdekaan dan patritisme tetap tersemai dalam diri semua warganegara. Salam kemerdekaan ke-58. 

Comments

  1. Etuza berjaya follow ya..semoga persahanatan maya terjalin..

    ReplyDelete
  2. semangat merdeka terzahir dgn pegang Jalur Gemilang

    ReplyDelete
  3. Perkataan 'sejurus' tu yg mahal hihi....memang cikgu BM sugguh ni.
    Memang elok benarlah pupuk semangat patriotik dari sekarang, moga generasi akan datang ada rasa cinta kepada negara.

    ReplyDelete
  4. Bersemangat betul kan anak-anak ni. anak saya bila nampak bendera bkn pgl bendera tapi pgl medeka. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naim pulak panggil Malaysia.. tak panggil bendera..

      Delete
  5. bagus aisy terapkan nilai2 semangat patriotik kat anak2...walo pun kecik tapi dieorg akan paham nanti...

    kite doakan agar malaysia makin pulih...ekonomi makin stabil...pemimpin yg corrupt sedar diri utk lepaskan jawatan huhuhu...

    ReplyDelete
  6. Salam merdeka, AN. Lambat dua hari takpalahkan ^_^

    Lain macam baca entri cikgu BM kita ni. Terasa pulak sipi-sipi semangat patriotik. Baguslah Naim suka bendera Malaysia. Buat main takpa ya Naim, jangan buat pijak-pijak Jalur Gemilang tu sudahlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..apa lak lain macam.. inila yg nk tunjukkan semangat kemerdekaan dan sayang negara.. haha.. sekali sekala apa salahnya.. mengharap akan jd baik2 je lepas ni..

      Delete
  7. semangat nampaknya Naim tu...moga anak2 kita terus bersemangat dan dapat kekalkan kemerdekaan negara pada masa akan datang

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah
    smoga satu hari nti naim akan lebih mengerti apa maknanya jalur gemilang yg diusungnya itu

    ReplyDelete
  9. salam merdeka.wah..bagusnya abg naim.semangat patriotik btol ni

    ReplyDelete
  10. budak kecik kan cikgu AN
    anak-anak saya pun sikit punya excited walau hanya dapat bendera kecil
    si anak dara dok sebut merdeka bila dapat bendera
    saya pun berharap semangat patriotik berkekalan

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts