Kata-kata yang cukup bermakna

" Berkat itu tidak ketara pada mata,
       tetapi dapat dirasa.
     Ia tidak diukur pada kuantiti harta tapi        terletak pada kualiti jiwa.
      Dengan barakah akan beroleh ketenangan dan kesenangan.
         Menerusi berkat, sedikit mencukupi banyaknya bisa dibahagi dan diberi. "

* Petikan dari perutusan Hari Guru 2015 oleh Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia,  Dato' Sri Dr. Khair bin Mohamad Yusof.


*** entry ini bukan meminta untuk dipuji atau dipuja golongan ini, namun sesungguhnya hanya golongan bawahan dalam bidang ini yang benar-benar memahami beban yang dipikul kini. 

Comments

  1. We need more stories like this.. keep them coming. Kadnag2 orang lupa, tak nampak pengorbanan cikgu walau dah jelas dan ketara.

    ReplyDelete
  2. AN... Selamat Hari Guru... sesungguhnya jasa seorang guru sangat besar...
    Yes, berkat...Gaji sikit rasa cukup, dengan GST pun tak terkesan... hahaha, tetiba keluar ayat sarkastik pulak... huhuhu

    ReplyDelete
  3. Selamat menyambut hari guru AN

    ReplyDelete
  4. selamat hari guru..jasa guru boleh la kita andaikan seperti jasa seorang ibu..

    ReplyDelete
  5. besar pengorbanan guru..semoga semuanya guru hari ni mencari barakah yg seperti perutusan ketua pengarah. selamat hari guru sekali lagi AN.:)

    ReplyDelete
  6. selamat Hari guru sekali lagi sis... sy tetap menghargai jasa guru2 sekalian..besar pengorbanan mrk..tambah2 di zaman ini semakin byk beban... kan.. tabikkk:)

    ReplyDelete
  7. kalau akak yg dengar perutusan tu..tentu dah bertitisan airmata akak ni...huhuhu memang cukup bermakna kata-kata tu

    ReplyDelete
  8. AN, lamalah tak datang sini. Selamat Hari Guru dan Selamat Hari Ibu. Lambat pun janji diucapkan ya, tak?

    Cikgu sekarang bukan macam dulu-dulu lagi kerjanya. Mengalahkan orang kerja pejabat pulak bebanan kerja. Kesian kat cikgu-cikgu. Kalau anak tak pandai, cikgu kena marah. Kalau anak pandai, terlupa pulak nak ucap terima kasih pada cikgu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lambat sikit je ni.. ok sangat selagi ada ingatan daripada mu MD.... haha... betul sgt pendapat MD ni...manusia gitulah kan... ai

      Delete
  9. Selamat Hari Guru.... Semoga ilmu yang dicurah mendapat ganjaran setimpal dariNya

    ReplyDelete
  10. Selamat Hari Guru AN.....
    Beruntung awak jadi cikgu tau . Ramai yg mendoakan kesejahteraan seorang cikgu hingga akhir hayat. Moga jasa dan pengorbanan awak akan dibalas olehNya

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular Posts