Ziarah luar semasa di Mekah

Kali pertama naskah ayat-ayat suci Al Quran dibukukan dengan tulisan tangan. 

Tiang dalam Kaabah

Gambaran keadaan dalam Kaabah.



Salam Nuzul Quran buat semua.
Moga Allah berikan keberkatan rezeki dan usia untuk kita semua ke Tanah Sucinya berkali-kali lagi.. tengok gambar lama ni, rindu sangat nak ke sana lagi.

Comments

  1. Orang yg pernah kesana mesti terasa rindu nak ke sana lagi kan AN. Teringin nak merasai rasa kerinduan itu ececeh.....hihi....

    Masyaallah hebatnya mereka yg menulis AlQuran tu kan. Dan sungguh Allah menjaga mukjizat baginda itu dengan baik sebaiknya... Eh....dah kenapa mak ni, mcm bahasa bukulah sangat hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. pagi2 bw sambil tunggu masuk subuh ye, mata nak tutup lawan dengan baca blog yer.. tu yang bahasa buku semua kluar tu.. hihi..

      Yang menulis mashaf pertama ni tulisan Khalifah Usman bin Affan.. mmg tersangat hebat orangnya kalau kita baca kisah khalifah ni. Sebelum tu, satu Al Quran dihafalnya dlm hati beliau..

      Delete
  2. Sungguh besar keagungan Al-Quran.. sayu bila rasa nak ke Tanah Suci tu dtg..moga ada rezeki utk jejak kaki & beribadah disana...
    Salam Jumaat :)

    ReplyDelete
  3. Semoga ada rezeki untuk menjejakkan kaki di sana. Insyallah :)

    Selamat berpuasa kak :) Lambat dah wish. Hee

    ReplyDelete
  4. Salam ramadhan....bunda singgah pagi...

    ReplyDelete
  5. Semua yg pernah kesana pasti menitipkan rindu hendak kesana lagi kan..bilalah agaknya sampai turn sy..doakan ye...

    ReplyDelete
  6. InshaAllah..moga suatu hari nanti aisy dapat ke sana lagi, akak yang tak pernah pergi ni pun rasa rindunya nak ke sana, moga Allah berikan rezeki untuk kita ke sana nanti

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah! Semoga kita semua diberi peluang untuk ke sana.

    Hebatnya AlQuran dalam tulisan tangan. Sang penulis pun dah tentulah seorang yang hebat juga.

    ReplyDelete
  8. harap ada rezeki jejak kaki ke tanah suci nanti

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1