Bermula baru

Assalamualaikum semua.
Dah di hujung hari ketiga di tahun 2015 ni baru nak terhegeh-hegeh nak menulis nampaknya saya ni. Sesungguhnya bencana alam yang menimpa saudara senegara kita baru-baru ni sangat banyak memberi kesan kepada cara saya berfikir. InsyaAllah ada hikmah di atas setiap yang Allah takdirkan, kena yakin tu.

Tahun 2015 ni pada mulanya buat saya sangat takut kerana merasakan beban berat yang bakal dipikul. Tapi, bila memikirkan tentang mangsa banjir yang jauh lebih banyak kesusahannya, saya berjaya wujudkan hujah pujuk diri yang mana saya mengharapkan mind set ini bakal membantu saya menempuh tahun ini dengan baik. Harapnya untuk kita semua juga ya. Moga dugaan yang datang sebelum ini menjadikan kita semua insan yang lebih tabah dan bersedia..InsyaAllah.

Antara perkara baharu untuk tahun 2015 ni, buku teks sastera baharu untuk tingkatan 1. Dah dua hari saya pegang buku ni, tapi belum habis baca satu bab pun. Haha.. kena kuat semangat juga nampaknya nak habiskan buku 88 halaman ni. Cuba kalau baca blog, kejap je habis, kan? Sekian, sehingga kita jumpa lagi..

Comments

  1. cuti masih ada seminggu lagi cikgu..:)

    ReplyDelete
  2. semoga semuanya berjln lanjar
    liku2 hidup perjlnan di atur Allah.
    bersangka baik dgn Allah
    peringatan bt knor juga

    ReplyDelete
  3. hehe..kelakar la cikgu AN ni!

    xpe teruskan membaca cikgu..ct sminggu lg..

    ReplyDelete
  4. Aih.. Buku, malamnya nak bg kan.. Sya dulu suka Sgt bc buku termasuk buku teks.. Skrg, buku novel pun malas nak bc..

    ReplyDelete
  5. salam kenalan
    #368
    http://www.coretanhatiibu.com/

    ReplyDelete
  6. sentiasa berfikir positif dan bersangka baik dengan apa yg berlaku pada kita..inshaAllah kita akan lebih tenang,ye bukan mudah tapi sekurang2nya kita mencuba kan..

    haii..cikgu jgn malas2 ye..hehehe mesti best buku teks tu

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum akak...happy new year..semoga tahun ni lebih baik dr tahun lepas...sy masih tak bersemgant nk mengajar...hihi

    ReplyDelete
  8. masa sekolah dulu buku teks sastera la buku pertama yang habis baca dulu..ehheheeh..yang lain ada yang sentuh pun tak..ekekek

    ReplyDelete
  9. Salam AN!

    Selamat Tahun Baru 2015 *_*

    Kalau dah cikgu ambil masa lebih dua hari nak habiskan satu bab, maka haruslah anak murid(seperti saya) paling kurang pun mahu sebulan nak habiskan satu bab. Saya ni pun sekarang memang malas membaca. Nak habiskan satu buku pun siksa. Kalau melalak tu rajinlah ^_^

    ReplyDelete
  10. Selamat mengajar semula akak.. lama dh tinggalkan alam persekolahan

    ReplyDelete
  11. bab baju buku tu samalah dengan saya
    saya rasa saya jenis manusia tak boleh pandang muka surat
    lagi banyak muka surat, lagi lemah nak baca
    blog tak ada muka surat, tu boleh baca...hehe

    apapun selamat kembali bekerja cikgu AN
    selamat tahun baru juga =)

    ReplyDelete
  12. selamat tahun baru AN..insyaallah semoga tahun baru semakin byk yg manis2 utk kita..:)

    cuti masih berbaki cikgu..takpe slow2 baca ye

    ReplyDelete
  13. sama lah yang berlaku pd lya.. kejadian yang menimpa kebelakangan ni byk memberi kesan dlm diri n cara pemikiran lya sendri.. sebab tu lya agak perlahankan rentak di IG sekarang.. ntah.. xtau nak kata apa kak..

    moga akak dpt habiskan buku tu.. zaman lya sek dulu..rsanya form 1 xde lagi nk kna baca buku2 sastera camni

    ReplyDelete
  14. Selamat Tahun Baru 2015 AN.....
    Yelahkan..... dah namanya cikgu kena jugak baca buku tu dulu sebelum mengajar.....
    Tetiba berangankan diri yg malas membaca ni kalau jadi vikgu BM.....hish!

    ReplyDelete
  15. memang malas kalau nak mebaca buku buku gini kann. tapi nak tak nak kena habiskan jugak.kang nak terang dekat budak budak macam mana kann

    ReplyDelete
  16. haha.. kene la ada org tlg taipkan isi kandungan buku teks tu sbg entry blog.. baru cikgu AN cepat habis baca.. hehehe...

    apa2 pun.. selamat menempuh tahun 2015 ni.. semoga semuanya dipermudahkan.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1