Warna warni sesi petang

Kata orang, kita kena cari alasan untuk bahagia dan gembira. Inilah kegembiraan terbaru kami di sesi petang. Di saat panas terik, selepas berpeluh ketiak mengajar dan berteriak di kelas, bila masuk ke bilik guru buka dua buah peti sejuk ni, ai..nyaman terasa.

Isi peti sejuk kat pantry kami. Kena bayar, tapi menariknya kerana mudah dan dekat. Jadi, hilang penat bila menjamah makanan dan minuman sejuk yang ada. Paling laku pastilah ais krim Malaysia, yang berharga lima puluh sen satu dan juga buah-buahan. 

Comments

  1. Kreatifnya sekolah...
    kannn..sambar ais krim dululh klu knor....hihi
    nk bt jugalh nti..mmg pnsss terik ni....

    ReplyDelete
  2. 50 sen 1? Wow.. mahalnya sekarang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. ada yang jual 80 sen tau.. saya pernah beli..ni kira murah

      Delete
  3. menariknye bilik guru ade eskrem malaysia..huhu

    ReplyDelete
  4. amboi kelass cikgu makan aiskrim malaysia.semuanya pun menarik tertarik klu dpt kena time panas2.Segar je anak tekak..kecuali coca cola tu je la sy tak minum.hehe

    mmg alasan yg cukup kukuh utk bahagia n Gembira..

    ReplyDelete
  5. hehe..ingat kan aiskrim tu kat petiais kat umh rupanya kat sekolah!masih ada lg aiskrim tu ya..

    ReplyDelete
  6. "Cari alasan utk happy". Menarik kata2 tu Aisy. Sesuatu yg harus I fikir2kan. Terutamanya time picnic di musim panas.

    ReplyDelete
  7. Hebat ni cikgu sekolah pun peti sejuk bukan main. Ni kalau kat rumah anak-anak nak gaya gini, haruslah kena tegur selalu. Tapi dah namanya pantri cikgu-cikgu, okeylahkan. Bab aiskrim Malaysia tu barulah minggu lepas dok bercerita dengan rakan sepejabat. Syoknya kalau dapat aiskrim asam boi tak pun kacang hijau.

    ReplyDelete
  8. Lepas mengajar tekak mesti keringkan AN....memang cantik sangatlah ada aiskrim bagai dalam peti ais tu. Sapa punya barang dlm tu AN? Makcik Kantin ke barang memasing?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang air dan ais krim malaysia tu koperasi sek punya.. yg buah pula kerani sek yang jual..

      Delete
  9. wah bestnyer macam ni,memang meriah lah peti ais dibuatnya kan...macam menarik je tu,ais krim malaysia,masa akak kecik2 dulu akak jual 10sen je satu..

    ReplyDelete
  10. wah seronok nyer cam ni... rasa nak keja satu sekolah jer hehehe

    ReplyDelete
  11. waa.. mmg bestla ada sudut camni kat sekolah..oklah utk cikgu release tension kan..

    huhu.. harga sekarang,.. klo dlu 50 sen leh aiskrim obersea dah tu

    ReplyDelete
  12. 50 sen? Laaa betul la ye kata maisarah aiskrim tu harga 50 sen. Sy ingat 30 sen je

    Sy baru buat semalam. Arini top up
    Lagi. Semalam buat oren,sirap dan jagung. Syafiq tny xde coklat ke?buat lak milo arini. Td ad tny takda pink ke? Uik??? Ummi dah mula nk jd raksaksa. Nk bg penuh peti ais tu ke?

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1