Hari Karnival dan usaha cikgu

Dua minggu ni saya memang sibuk dengan urusan mencari dana sekolah atau lebih tepat lagi dipanggil Hari Karnival. Ni kira macam Hari Kantin masa kita di sekolah dulu-dulu. Kawasan Usj ni panggilnya Hari Karnival. Sementara nak tunggu 29hb ni macam tak tenang datang sekolah. Apa taknya, macam-macam usaha yang dilakukan untuk hari-hari pra jualan. Setiap hari, macam-macam yang dijual oleh cikgu-cikgu..

Tau saya lak jual apa? Dengan dana kelas yang ada ( anak murid bagi sumbangan sikit-sikit), saya jual .......................
pizza hut

agar-agar perasa jagung dan sirap

roti sosej
Tapi penat tul walaupun jual benda ni je... Nak kena sediakan bahan ni awal-awal lagi. Datang sekolah memanglah anak-anak murid kan tolong jual. Tapi diorang ni bukan reti pikir untung rugi, tau jual je. Dengan kawan-kawan bagi harga murah, geram tul!!!!!!!!! Macam mana nak capai target RM3000 kalau asyik jual murah!

Sabar aje lah nak tunggu 29hb ni....wish me luck k...

Comments

  1. tu baru sikit...banyak lagi yang tak masuk gambar....caiyookkk cikguuu...RM3k dalam tangan dah tuuu...agaknye kalau i pun preggy adakah i akan jadi serajin uuuuuu...????hihihi no komen

    ReplyDelete
  2. haha..now i knew your secret....thanks

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1