Tipulah kalau kata mama tak harapkan yang hebat

Petikan daripada drama korea yang saya tonton sekarang
" Tipulah kalau saya tak mengharapkan perkara yang hebat-hebat untuk anak-anak saya".

Rasanya cukup bermakna konflik yang ada dalam drama ni. Walaupun kedua Ahmad ni masih kecil, namun rasanya dugaan nak membesarkan anak tidakla mudah dan pasti pelbagai halangan yang tak terjangka bakal di hadapi semasa ke semasa.

Sebagai mana kita pernah merisaukan ibu bapa kita, anak-anak kita pasti buatkan kita mengalami fasa yang sama. Apa yang pasti, kita cuba yang terbaik dan doakan yang baik-baik untuk anak-anak kita. 

Doa ibu pastinya yang ayat yang terbaik!

Comments

  1. Kan? mak ayah mana yang nak tgk anak2 hidup susah...
    Jai sentiasalah berdoa yg terbaik buat mereka...

    Suka tgk gambar dua beradik tu..
    Seronok abang Naim dah ada geng nak bermain :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Kisah kat 393.. rasanya tajuk Yeah, that's how it is.

      Delete
  3. setiap ibubapa pasti inginkan yang terbaik untuk anak2 nya dan pasti mengharapkan sesuatu yang terhebat buat anak-anak

    ReplyDelete
  4. Sekarang ni bila tengok anak-anak, terbayang pulak beginilah agaknya perasaan emak ketika melihat kita membesar!

    Memanglah kita tak mengharapkan apa-apa tapi jauh di lubuk hati sebagai seorang ibu, tetap juga tersemat perasaan untuk melihat anak-anak berjaya dalam hidup!

    ReplyDelete
  5. Lama sungguh tak singgah sini. Dah besar dak ahmad berdua tu yer

    ReplyDelete
  6. Tiada yg lebih bermakna selain ingin melihat mereka berjaya, mendpt jodoh yg soleh/solehah... pastu dpt cucu yg comel2.. happily ever after. Aamiin..

    ReplyDelete
  7. Setiap ibubapa pastinya nak yang TERBAIK buat anak2...

    ReplyDelete
  8. Betul sgt..kita memang mrngharapkan yg terbaik dan hebat2 dr anak kita..tp semua ni ketentuannya..asalkan anak2 hebat dimata kita sudah.itu yg lebih baik

    ReplyDelete
  9. Setiap ibu ayah mmg mengimpikan cenggitu AN....Tapi nak buat macam mana kalaulah itu takdirnya buat anak anak kita, maka terimalah dengan redho supaya hati kita jadi lapang dan senang...

    Ececeh....hihi

    ReplyDelete
  10. betul tu kak..
    walau sikit... kt menaruh harapan y tinggi utk ank..
    tp kna trima jugak.. setiap knk2 lain potensinya..
    xpelah x hebat dimata org.. tp hebat dmata kita..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Drama Hadiah @ Komsas Tingkatan 1

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1