LADAP ke Langkawi

Assalamualaikum semua. . Kembali bersiaran dengan kisah lain.  Fikir nak menulis tetiba saya  teringat pasal Langkawi.  Jadi tercetuslah entry ni.  Panjang kisah Langkawi ni sebenarnya,  hampir dua tahun baru rombongan sekolah kami akhirnya sampai ke Langkawi. .. Hihihi. .

Awal bulan Mac haritu,  kami satu sekolah telah ke Langkawi untuk program Latihan Dalam Perkhidmatan(LADAP). Mula-mulanya semua pergi sebab terpaksa. Dah arahan pengetua, semua kena ikut.  Rasa sayang kena tinggalkan anak selama dua hari. Hihi.. Kalau tak alasan anak,  ada juga yang beralasan lain.  Ada yang rasa tak cukup masa rehat semata mata nak ke Langkawi pada hujung minggu.  Tapi sebab dah diwajibkan,  akhirnya semua pergi je.  Kalau tak ikut,  nanti pentadbir bising.  Relakan ajelah..

Tapi,  bila dah ke Langkawi,  siapa tak seronok ya. . Tak berkira dah pasal duit atau masa. . Sekali sekala dapat keluar dengan kawan-kawan semestinya  seronok.  Terus lupa masalah kerja yang berlambak.  
Nampak,  muka semua gembira kan. .kalau macam ke Kilim Mangrove tu,  kalau pergi dengan anak,  mungkin lebih mencabarlah jadinya.  Kali ni semua atas status single,  apa lagi. . Menikmati keindahan alam sepenuhnya kami masa tu. . Alhamdulillah,  Allah memang bagi hikmahnya kalau kita ni bersyukur...

 Wah,  pemandangan cantik kan?  Rasa aman je kat sini. . Sebenarnya tahun 2017 sekolah kami dah pernah ada rancangan melawat ke Langkawi ni.  Entah macam mana,  boleh pulak terkena kes ditipu oleh ejen pelancongan.  Awal pagi pada hari sepatutnya pergi baru tahu tak jadi. . Kecoh la satu sekolah.  Itu yang tak sangka pada tahun 2019 ni kami jadi ke Langkawi.

 Tanda-tanda gembira kat Langkawi haritu.  Melawat Mardi pun ceria sakan mak-mak orang ni.  Layankan je sekali sekala. ..

 Ini rakan sebilik saya,  sis Zilla yang ceria sokmo. .

Geng sama flight masa pergi dan balik. . Walaupun penat bertolak awal pagi Sabtu balik pulak malam Ahad,  namun pengalaman sekali sekala macam ni takla selalu kita dapat. Kenang hal-hal yang menggembirakan sahaja. .Yang hal buat menyampah macam menunggu diva yang asyik lambat aje tu buat-buat lupa ajelah. Muka kena sunburn sikit pun tak kisahla.  Yang pastinya ramai yang bertambah luggage masa balik.  Apa entah yang dibeli masa tu. 

Comments

  1. Ceria nampaknya semua tu.
    Suka ayat.. "kalau bersyukur nanti Allah bagi hikmahnya.".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg pun ceria je semuanya bila dh sampai langkawi tu

      Delete
  2. kalau ikutkan memang penat tu pergi langkawi dalam 2 hari je tapi itulahkan kena pandang semuanya dengan sikap positif, barulah semua ceria walaupun terpaksa tinggalkan anak2 kan. eh tapi kata ustazah yang pernah bagi ceramah memang mak2 ni perlukan juga "me time" tu kena bincang dengan suami untuk dapatkan kerjasama isteri untuk ber me time, tinggalkan anak2 seketika dengan suami untuk isteri berseronok sekejap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yay..betul tu. . Sekali sekala me time memng patut kan.. Eh dpt idea tuk tulis me pasal me time pulak

      Delete

Post a Comment

KOMEN SEPATUTNYA SESUATU YANG DIFIKIR SESUAI...



Popular posts from this blog

Bila rasa pedih luka operate akan hilang?

Cara daftar kad Touch N Go

Kuih bakul limau mandarin @komsas tingkatan 1